Pēc ļoti vēla brokasta izeju paklaiņot pa Luxu. Kopš iepriekšējās reizes, kad šeit biju (2017. gada jūnijā), pilsētā pamatīgas pārmaiņas: palaists tramvajs, uzbūvēts funikulieris pie Sarkanā/lielhercogienes Šarlotes tilta, pabeigts Ādolfa tilta remonts, tikko atklāta jaunā Nacionālā bibliotēka, Hamiliusa laukumā uzslietas divas pabriesmīgas celtnes, Brīvības avēnija izrakņāta, būvējot tramvaja līnijas turpinājumu līdz stacijai.
Izrādās, ka tramvaji Luxemburgā līdz 1964. gadam bijuši, bet tad likvidēti. Jaunie varen smalki, zemas grīdas — kā Rīgā starp Juglu & Imantu un uz Mežaparku — un 2,5km posms cauri pilsētas centram būšot bez kontakttīkla, braukšot ar akumulatoriem.
Ar Pfafentāles liftu biju braukājies jau pagājušajā reizē: par 10 miljoniem eiru uzbliezuši 60m augstu panorāmas liftu, ar kuru no pilsētas centra nolaisties pastaigāties Alzetes upītes ielejā. Skaisti & dārgi. Nešķita, ka braucēji gāž apkārt.
Teātra laukums |
Dižā pieticība |
Atpakaļ braucu ar trim transporta līdzekļiem (2h biļete braucieniem visā valstī EUR 2): vienu pieturu ar vilcienu no centrālās stacijas līdz Pfafentālei-Kirhbergai, tad ar funikulieri augšup līdz tramvajam & pāris pieturu ar to. 2020. gada 1. martā valstī paredzēta galīga sociālisma uzvara — sabiedriskais transports (2. klasē) visā Luxemburgā par brīvu.
Ja vēlies lasīt par nākamo dienu (11. oktobri), spied šeit >>>>
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru