Nekā daudz –
vakarā pēc teātra izmazgāju vešiņas; tagad jāgaida, līdz vienīgās bikses izžūs.
Ap pusdienlaiku izvelkos laukā & dodos uz Pinzdeļa (Johann Georg Pinzel, 1715/25-1761;
vācu-poļu tēlnieks) muzeju, kas iekārtots bijušā baznīcā līdzās Ļvivas
vecpilsētai. Pindzelis bijis tikpat neiederīgs savā laikā kā, piemēram, Karavādžo,
Lorenss Stērns vai Džezualdo savējā, - no viņa koka skulptūru plandošajām drānām strāvo tāda ekspresija
kā no itāļu futūristu gleznām. Man par apbēdinājumu, lielākā daļa skulptūru
aizceļojušas uz izstādi Apakšējā Belvederē, Vīnē. Nekas, martā būs atpakaļ, un
būs iemesls aizbraukt uz Ļvivu vēlreiz.
Pēc sešiem vakarā - ne, ne! |
Vakarā vēl viena izrāde – tā paša teātra mazajā zālē Kafkas PĀRVĒRŠANĀS,
iestudēta kā pantomīma. Izrāde svaiga, un zālīte pilna; vēl vairāk – aizmugurē nolikti
divi parasti koka soli, lai būtu iespējams satilpināt vairāk skatītāju. Biļete
1,70 eiru, un atkal visi mēteļos.
Man ļoti, ļoti patika: asprātīgi iestudēts, un pieci jauni aktieri
spēlē patiesi dedzīgi. Spēles telpa – gulta, galds, pāris krēslu un plāna vidū durvis,
kas apzīmē ieeju Gregora istabā. Un no nospeķotas sienas visos noraugās šķībi
piekārta Kafkas ģīmetne. Pazuduši
vairāki mazsvarīgi tēli, toties parādījusies Gregora ēna (alter ego? – viņa
loma man nepavisam nebija skaidra) melnā triko. Īpaši iespaidīgs skats, kur ģimenes locekļi
ar krēsliem un slotām dzen Gregoru viņa istabā, bet viņš izvairās – īpaši
palēnināts slow motion ar atbilstošu elektronisku mūziku.
Ak jē, nabaga aktieri. Par slow motion arodbiedrībai pienāktos izkarot dubultu maksu. Starp citu, kurā gan vēl profesijā tas būtu tikums :)
AtbildētDzēst