2018. gada 9. aprīlis

uz Madeiru, pirmā diena

Rīga-Berlīne-Portu


Kādā ziemas vakarā, Saules & dzīves nogurdināts, spēlējos ar azair.eu (lidojumu cenu agregatoru, kas kombinē arī zemcenu lidsabiedrību lidojumus) un prātoju, ka pavasarī derētu aizšaut uz kādu vēsu vietiņu. Izdodas uziet VNO (Viļņa)-HHN (Frankfurte Hāna)-OPO (Portu) 10. aprīlī par 35 naudiņām. Kuhl! Tas vēl vecajos labajos laikos (= pirms 2018. gada 1. aprīļa), kad makā  Citadeles American Express, ar kuru jau tā zemās raiņa (Ryanair) cenas varēja (ak, skaistā jaunība, kad visu varēja!) padzīt vēl uz leju.
Sagaidu dienu (23. janvāri), kad AmEx atkal lietojams (viens pirkums ar atlaidi reizi mēnesī, bet apķērīgi puiši bija atraduši paņēmieni, kā šo noteikumu apiet), un nopērku biļeti HHN-OPO. Zinu, ka tiešsaistes ceļojuma aģentūru datorzēni pamatīgi slīmesti, tāpēc paurķējos un atklāju, ka vienam ļaužam biļete par 20 naudiņām (kas gluži lēti 2h40 lidojumam), bet trim - 6,68 naudiņas visiem kopā (šķiet, cenveides algoritmā reizināšanas zīmes vietā iesprukusi dalīšanas; citādam ceļotāju skaitam gan algoritms nav spēkā). Virtuāli paķeru mammīti, izdomāju vienu tādu pašu radinieku, un biļetes visiem trim kabatā. Tikām lidojums VNO-HHN kļuvis trīskārt dārgāks (no 20 uz 60 naudiņām, RIX-HHN vēl dārgāk); nolemju pagaidīt ar pirkšanu. Laiks iet, cenas nekrīt, un sāku palikt tramīgs, bet tad - 22. februārī - saņemu no raiņa ziņu, ka viņi vairs nelidos no HHN uz OPO; piedāvā vai nu atmaksāt biļetes vērtību (hmm - nepilnas septiņas naudiņas; kas man citu biļeti tik lēti dos!), vai apmainīt uz lidojumu uz OPO no tuvākās lidostas. Tuvākā - FRA (lielā Frankfurte), kurp no RIX lido tikai sālītais boļķiks. Izpētu, ka derētu SXF (Berlīne Šēnefelde)-OPO, uzrakstu raiņa tiešsaistes palīdzības dienestam, un pāris minūšu vēlāk jaunās biļetes SXF-OPO 9. aprīlī e-pasta kastē (izdomāju, ka Portu tomēr būtu pelnījusi divas dienas). SXF - pavisam cita lieta: turp rainis no Rīgas katru dienu.
Tomēr iekšā kāds urdī, ka Portu - lai gan manā pirsmiršanas darbu sarakstā - nav gana vēsa vietiņa. Sākumā metu acis uz Azoru salām: arī turp no Portugāles kontinenta daļas lido rainis, bet lidojumi starp salām vietējās lidsabiedrības SATA Air Açores monopols, tāpēc nejēdzīgi dārgi. Izvēlos Madeiru, kas nav tik vēsa vietiņa kā Azoru salas, tomēr arī tai vajadzētu būt gana jaukai aprīļa sākumā, kad laiks Latvijā nekādi nav paredzams.
Nākamajā pirkšanas reizē nopērku RIX-SXF, OPO-FNC (Funšala, Madeiras vienīgā lidosta) un FNC-LIS (Lisabona). Salīdzinājumā ar SXF-OPO, lidojums uz Berlīni - stunda ar astīti - nejēdzīgi dārgs: ar visām viltībām veselas 13 naudiņas. ;(
No kontinenta uz Funšalu lidina taps (TAP Air Portugal), kas Zvaigžņu alianses biedrs (sū** boļķiku neņem nevienā aliansē). Par sviestmaizi gluži neiznāk, tomēr arī te savas viltības, ka padzīt cenu uz leju - infantošana: pērkot ar dažu tiešsaistes ceļojuma aģentūru starpniecību, dažām lidsabiedrībām biļetes cena pieaugušajam ar zīdaini (dažkārt - ievērojami) zemāka nekā bez zīdaiņa. Izveidoju (= izdomāju) kārtējo virtuālo zīdaini, un savas divdesmit naudiņas katram lidojumam ietaupītas. Tādā veidā virtuāli esmu daudzbērnu tēvs; skaidri atceros tikai divus - Lieldieni (biļeti pirka Ilmārs & ar kūma tiesībām tam knēvelim lika vārdu) un Gustavu; šķiet, ir bijusi arī Ģertrūde, Vaņa & Abdullahs. ;D
Lidojums RIX-SXF ierasts kā brauciens 5. tramvajā: flightradar24.com pas'tos, kad šis pacēlies no SXF, & tad, nomazgājis brokasta traukus, dodos uz lidostu.
RIX-SXF: ne gluži nejauši esmu ticis pie mīļās 17A vietas. Iezveļos, izvelku kabatās noglabātos kamolus & adīkli (avārijas izeja - nekādu maisiņu!), un visu ceļu lidz SXF terminālam pavadu cītīgā darbā. Rainis taupa uz itin visu, un latviešu valodā ieskaņotās drošības instrukcijas pilnīgi noteikti ar gūgles tulkotāja palīdzību tapušas: Uz lidmašīnas ir astoņas avārijas izejas. [..] Glābšanas vestes manuālai (interesanti, kāpēc ne orālai - to taču dara ar muti?) inflācijai & deflācijai varat izmatot sarkano iemuti. Esmu tās dzirdējis daudzkārt, tomēr allaž noklausos ar vislielāko interesi.
Berlīnē +20c & debess ar retiem mākoņiem. Kuhl! Līdz nākamajam lidojumam septiņarpus stundu; nolemju nekurp nebraukt, bet pavāļāties tuvējā parciņā kopā ar vāciešiem (pērkonu šopavasar jau esmu dzirdējis - 5. aprīlī Rīgā grāva cik jaudas - tātad zemē sēdēt drīkst). Divus kilometrus no SXF Ķengaraga līdzinieks ar Lidl-u & Aldi. Nopērku salātus, kafiju, pāris radziņu & augļus, uzcērtu kājās īsbikses un nolaiskojos krietnu laiku, lasīdams celakaja.lv biedra Māra laipni iedoto ceļvedi par Madeiras pastaigu takām & vērodams gaisakuģus, kas paceļas no SXF (angļu valodā ir burvīgs vārds planewatching).
Portugovs
SXF-OPO. Zinu, kurā lidostas atmīnētavā visīsākā rinda un metāldetektoru arkas nepīkst no džinu kniedēm, un visa padarīšana neaizņem vairāk par pusotru minūti. Pienāk ziņa, ka lidojums kavēsies 40 minūšu (nav brīnums, ka uz vakarpusi visas dienas kavējumi sakrājušies; raiņa lidmašīnas dragā no sešiem rītā līdz pusnaktij, uz zemes paredzēts 30 minūšu viena pūļa izdzīšanai no gaisakuģa un otra iedzīšanai tajā). Atkal trāpījusies vieta pie avārijas izejas :) Trīsarpus stundu lidojumam maniem garajiem kātiem tas pamatīgs ieguvums. Tā arī notiek, izlidojam 40 min pēc paredzētā laika, bet šoferīšiem laikam gribas drīzāk tikt gultiņā, viņi kārtīgi gāzē, un viņā galā kavējums sarucis līdz nieka 5 min. Esmu noskatījies, ka beidzamais metro uz centru pusstundu pēc paredzētā nolaišanās laika; pakši (pax=passenger, lidošanā plaši lietots saīsinājums) evakuējas žigli, norādes lidostā skaidras, biļešu automātā tāpat, un metro - patiesībā tādā kā zemgrīdas tramvajā Rīgā - paspēju padīdīties aiz garlaicības, pirms dodamies ceļā. Portu līņā & grādu divreiz mazāk (+10c) nekā Berlīnē.
17min brauciens, hostelis tieši pretī metro izejai, un nav vēl ne pusdivi (Rīgā - pusčetri), kad esmu iedzēris (kārtīgu!) kafiju & pelīte savu velkamo atvilkuse.
 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru